Міськрайонна газета

Гордість Охтирщини

СУМЩИНА У РЕЙТИНГУ ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ТА ПРИНЦИПІВ ДЕРЖАВНОЇ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ЗАЙНЯЛА ДРУГЕ ТА ВОСЬМЕ МІСЦЯ СЕРЕД ІНШИХ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

У підсумковому Рейтингу Державної регуляторної служби України (ДРС) за 2018 рік щодо дотримання вимог та принципів державної регуляторної політики Сумська область зайняла 2 місце серед органів місцевого самоврядування України, та 8 місце - серед місцевих органів виконавчої влади

У розрізі районів Сумської області, за даними Сектору ДРС у Сумській області, у Рейтингу щодо дотримання органами місцевого самоврядування вимог державної регуляторної політики, зокрема частини другої статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» 1 місце посів – Ямпільський район, 2 місце – Кролевецький, 3 місце – Конотопський та Середино-Будський райони.

У розрізі міських рад обласного та районного значення, більш відповідальними органами з цього Рейтингу були – Сумська (1 місце), Буринська (2 місце) та Охтирська (3 місце) міські ради.

У 1,6 разів частіше ніж у попередньому році органи місцевого самоврядування Сумщини рахували витрати суб’єктів малого та мікро - підприємництва на виконання вимог своїх регулювань. Водночас, залишається відсутнім комплексний підхід органів місцевого самоврядування до обґрунтування доцільності та адекватності регуляторних актів.

З метою зменшення регуляторного навантаження на бізнес пріоритетними напрямками роботи ДРС з питань реалізації державної регуляторної політики на 2019 рік є активізація перегляду регіональних регуляторних актів, здійснення заходів, спрямованих на втрату чинності положень регуляторних актів, які ускладнюють ведення господарської діяльності, підвищення якості підготовки проектів регуляторних актів та аналізів регуляторного впливу до них, активізація діяльності регуляторних органів в частині виконання заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів з обов’язковим здійсненням розрахунків витрат суб’єктів господарювання на виконання вимог регулювання, моніторинг стану виконання заходів щодо дерегуляції господарської діяльності.

У 2018 році ДРС попередила впровадження державних регулювань, які передбачали майже 43,5 млрд. грн. додаткових витрат для суб’єктів господарювання шляхом прийняття рішень про відмову у погодженні відповідних проектів регуляторних актів. Наприклад, ДРС було відмовлено в погодженні проектів ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України» та «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо створення умов для дистанційної торгівлі та детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» («Кешбек»). Ефект від цього рішення становив 15,9 млн. грн. Завдяки спільним зусиллям ДРС та громадськості ці кошти залишилися бізнесу.

Нагадуємо, що ДРС визначено центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

З повним звітом Державної регуляторної служби України  за 2018 рік та її напрямками роботи на 2019 рік можна ознайомитись на сайті ДРС за посиланням:  http://www.drs.gov.ua/press-room/analitychnyj-zvit-drs-za-2018-rik/