Міськрайонна газета

Гордість Охтирщини

ДЕФІЦИТ КОШТІВ У МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТАХ СУМЩИНИ ВИНИК У ТОМУ ЧИСЛІ ЧЕРЕЗ ПОРУШЕННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ БЮДЖЕТНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ

Зокрема, як повідомила під час апаратної наради директор обласного Департаменту фінансів Олена БАТРАЧЕНКО, порушувалася вимога частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України щодо врахування при затвердженні місцевих бюджетів у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ. Натомість кошти спрямовувалися на капітальні видатки в умовах незабезпеченості асигнуваннями на оплату праці

«По деяких місцевих бюджетах сума коштів, переданих із загального фонду до бюджету розвитку, суттєво 

перевищує заявлену суму дефіциту на оплату праці, – зазначила Олена Батраченко. – Наприклад, по Тростянецькій ОТГ при дефіциті коштів на зарплату 25 млн гривень до бюджету розвитку передано 34,4 млн гривень; по Шосткинській ОТГ при дефіциті у 21 млн гривень заплановано на капітальні видатки 27 млн грн; по Охтирській ОТГ дефіцит – 7,8 млн гривень, заплановані капітальні видатки – 26,1 млн гривень, по Кролевецькій ОТГ дефіцит – 1,4 млн гривень, у той час як на капвидатки спрямовано 2,2 млн гривень. Отже названі та ряд інших бюджетів могли б уникнути дефіциту коштів на оплату праці за умови дотримання вимог Бюджетного кодексу України».

Крім того, за її словами, у 2019 році, як і в попередніх роках, облдержадміністрацією неодноразово видавалися розпорядчі документи і протокольні доручення, розроблялися плани заходів, спрямовані на впорядкування мережі бюджетних установ. Отже наявність нинішнього дефіциту коштів на оплату праці, як до речі, і з року в рік, є прямим наслідком того, що ці органи місцевої влади не виконували завдання, поставлені облдержадміністрацією. Таким чином, те, що не було зроблено по впорядкуванню мережі протягом минулих років планово, доведеться реалізовувати в авральному порядку в цьому році.

«До того ж, сьогодні держава спрямовує свої кошти на розвиткові проекти, а не на латання дірок в місцевих бюджетах. І залишки, зокрема, тієї ж освітньої субвенції, як і в минулих роках, йтимуть на закупівлю нового обладнання в школи, а не на зарплати вчителям, – говорила посадовець. – Не варто сподіватися місцевим органам влади і на обласний бюджет, адже вільний залишок коштів обласного бюджету зменшився, порівняно з минулим роком, майже у 7 разів».

Довідково. За оперативними даними при затвердженні місцевих бюджетів дефіцит коштів на оплату праці працівників закладів, що утримуються з таких бюджетів, становить 152,4 млн гривень, а вимоги частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України не виконав 31 місцевий бюджет з 58, що мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

Із загальної суми дефіциту 51,2 млн гривень – це заробітна плата обслуговуючого персоналу загальноосвітніх навчальних закладів області, 12,9 млн гривень – оплата праці педагогічних працівників за рахунок освітньої субвенції, 16,8 млн гривень – не вистачає на оплату праці працівників спеціалізованих медичних закладів у І кварталі цього року, 43 млн гривень – оплата праці працівників бюджетних установ, що утримуються за рахунок власного фінансового ресурсу тощо.