Міськрайонна газета

Гордість Охтирщини

ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ОСНОВНУ УВАГУ СЛІД ЗОСЕРЕДЖУВАТИ НА СИСТЕМНИХ, КОМПЛЕКСНИХ, ІНСТИТУЦІЙНИХ ПІДХОДАХ, ВАЖЛИВИХ ДЛЯ СТАЛИХ НЕЗВОРОТНИХ РЕФОРМ

ЗНБ також передбачає реформу Служби безпеки України (СБУ). Новий закон про СБУ має забезпечити передачу певних правоохоронних функцій (зокрема, у сфері боротьби з корупцією та економічними злочинами) відповідним правоохоронним органам

Чітке розмежування компетенцій та обов’язків із цими органами та сектором розвідки в Україні буде важливим кроком, який допоможе СБУ стати довіреним партнером у безпековій і розвідувальній спільноті Європи та євроатлантичного регіону.

2019-й також переломний рік для впровадження оборонної реформи. У низці українських документів планування, зокрема Стратегічному оборонному бюлетені (СОБ), встановлено амбітні цілі, яких потрібно досягти до кінця 2020-го. Реалізація цілей реформ, вказаних у СОБ і зафіксованих у ЗНБ, потребує подальших зусиль та безперервності для переходу від теорії до практики.

У межах цього процесу члени Альянсу визнають, що Збройні Сили України пройшли довгий шлях. Їхні тактико-технічні спроможності значно зросли, вони далі отримують підтримку за двосторонніми програмами з навчання та оснащення, беруть участь у місіях та операціях під проводом НАТО. Серед досягнень можна зазначити, зокрема, боєздатність, розвиток сержантсько-старшинського складу, планування на основі спроможностей, єдине медичне командування. Міністерство оборони провело похвальну роботу над практичними питаннями, що потребували швидких рішень.

Та для посилення безпеки України основну увагу слід зосереджувати на системних, комплексних, інституційних підходах, важливих для сталих незворотних реформ. Країна потребує як сильної політичної волі, так і неухильного прагнення на робочому рівні до реалізації СТРУКТУРНИХ реформ, попри зрозумілі складні обставини.

НАТО готове надати Україні практичну допомогу в цьому напрямку, спираючись на широкий досвід членів Альянсу. Тож попереду — понад 40 адаптованих заходів, що містяться в Комплексному пакеті допомоги (КПД), ухваленому НАТО на Варшавському саміті ще у 2016 році. Він охоплює низку трастових фондів, програм із посилення спроможностей і консультативну підтримку. Трастовий фонд із медичної реабілітації надає пораненим військовослужбовцям необхідне лікування, а також підтримує медичні реабілітаційні установи в Україні сучасним обладнанням. Трастовий фонд із кіберзахисту надає обладнання для зміцнення стійкості України до кібератак. У межах Трастового фонду із C4 (командування, управління, зв’язок та комп’ютеризація) ми також підтримуємо Регіональну програму безпеки повітряного простору, щоб допомогти Україні краще впоратися з інцидентами в цій сфері. На Платформі НАТО — Україна з протидії гібридній війні ми ділимося досвідом для посилення стійкості до складних загроз і викликів, із якими стикаємося колективно.

КПД дав змогу узгодити дорадчу підтримку НАТО із цілями реформ в Україні, щоб зробити її сильнішою, стійкішою та спроможною краще гарантувати власну безпеку. Радники Альянсу тісно співпрацюють з українськими колегами, а головна група радників представництва НАТО в Україні суттєво сприяє координації зусиль Альянсу та міжнародної спільноти в ширшому сенсі.

Незмінним залишилося наше переконання, яке лежить в основі всього, що ми робимо: незалежна, суверенна та стабільна країна, твердо прихильна до демократії та правовладдя, є запорукою євроатлантичної безпеки.